ˆ

Ogłoszenie - szczegóły

Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 2/2019Drukuj informację Ogłoszenie numer: 2/2019

Szczegóły informacji

Ogłoszenie: Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.

Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim

Wymiar etatu: 1

Ilość etatów: 1

Wydział: Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Data udostępnienia: 2019-02-18

Ogłoszono dnia: 2019-02-18 przez Anna Hałas

Termin składania dokumentów: 2019-03-06 15:00:00

Nr ogłoszenia: 2/2019

Zlecający: Starosta Krośnieński

I. Wymagania w stosunku do kandydatów:

a. Wymagania niezbędne:
  1. Wykształcenie - minimum średnie (preferowane profile: gospodarka nieruchomościami, geodezja).
  2. Minimum 3 letni staż pracy w przypadku średniego wykształcenia.
  3. Znajomość przepisów z zakresu gospodarki nieruchomościami.
  4. Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
  5. Obywatelstwo polskie.
  6. Osoba nie skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
  7. Nieposzlakowana opinia.
  8. Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
b. Wymagania dodatkowe:
  1. Preferowany staż pracy w administracji publicznej.
  2. Znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej.
  3. Znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego.
  4. Umiejętność obsługi edytora tekstu w stopniu dobrym.
  5. Rzetelność, odpowiedzialność.

II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1. W zakresie przyznawania na wnioski stron w drodze decyzji prawa własności działek rentowych (dożywotniego użytkowania):
1) analiza dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw znajdujących się w samorządach gminnych, dokumentów archiwalnych w starostwie dotyczących przyznania do dożywotniego użytkowania wielkości działek z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe (decyzje o przejęciu gospodarstwa i przyznaniu działki, dokumenty wyznaczenia działek dożywotnich - protokoły, rejestry gruntów działek dożywotnich, rejestry gruntów powstałych podczas scaleń i wymian, wykazy zmian gruntowych, uzgodnienia z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa  lub samorządami gminnymi, które działki mogą być przyznawane na własność, gdy brak dokumentów z wydzielenia konkretnej działki a istnieje decyzja o przyznaniu działki o określonej powierzchni),
2) zlecanie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów pomiaru działek rentowych oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
3) przesłuchania  świadków na okoliczność użytkowania działki dożywotniej przez zstępnego osób uprawnionych,
4) przygotowanie decyzji o przyznanie prawa własności działki rentowej w oparciu o właściwe przepisy,
5) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
6) przygotowanie decyzji administracyjnych odmawiających przyznania własności, gdy wnioskodawca nie spełnia wymogów określonych w odpowiednich przepisach lub gdy działka nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego.
2. W zakresie przeniesienia z urzędu lub na wnioski stron w drodze decyzji prawa własności  działek  pod zabudowaniami (działek na których wzniesiono zabudowania):
1) analiza dokumentów w istniejących księgach wieczystych właściwego sądu, dokumentów archiwalnych w starostwie (w tym map) oraz dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw pod kątem określenia działek, które przejęto decyzją na Skarb Państwa w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe na podstawie przepisów przed 1 stycznia 1983r. i na których wzniesiono zabudowania oraz urządzenia funkcjonalnie związane z zabudowaniami,
2) w przypadku gdy w księgach wieczystych figurują inni właściciele zabudowań niż osoba wnosząca o przeniesienie prawa własności działki, przygotowanie postanowień o zawieszeniu postępowania do czasu uregulowania spraw spadkowych,
3) w przypadkach gdy w księgach wieczystych istnieją całe gospodarstwa rolne a istnieją decyzje o przejęciu gospodarstwa rolnego bez zabudowań, przygotowanie pozwu do Wydziału Cywilnego właściwego sądu o uzgodnienie treści ksiąg wieczystych w rzeczywistym stanem prawnym,
4) w przypadku gdy w księgach wieczystych jako właściciel zabudowań figuruje ta sama osoba co złożyła wniosek o przeniesienie własności działki, zlecanie wykonawcy prac geodezyjnych w ramach zawartej umowy pomiar działki oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
5) przygotowanie decyzji o przeniesienie własności działki pod zabudowaniami w oparciu o właściwe przepisy,
6) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie  Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
7) w przypadku gdy działka pod zabudowaniami nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego, przygotować decyzję odmawiającą przeniesienia  własności.
3. Po zakończeniu każdego kwartału, w terminie 14-tu dni przygotowanie sprawozdania obejmującego   ilość pomierzonych do zwrotu działek, ich powierzchni oraz kwotę wydatkowaną na pomiar działek.
4. W zakresie przekazywania gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego:
1) analiza archiwalnych dokumentów w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości (w jaki  sposób przeszły na rzecz Skarbu Państwa, czy są roszczenia) oraz wydanie opinii o możliwości  przejęcia nieruchomości na mienie komunalne (gminne),
2) uzgodnienie z Zarządem Dróg Powiatowych przebiegu dróg powiatowych na działkach Skarbu  Państwa, zlecenie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów podziałów  nieruchomości w celu wydzielenia działek faktycznie wchodzących w skład dróg powiatowych,  oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi, występowanie do gmin o informację z planów    zagospodarowania przestrzennego na dzień 01 stycznia 1999r., przygotowanie kart  inwentaryzacyjnych obejmujących działki będące drogami powiatowymi,  przygotowanie  wniosków do Wojewody wraz z kompletem dokumentów o wydanie decyzji stwierdzających  nabycie przez Powiat z mocy prawa z dniem 01 stycznia 1999r. prawa  własności  nieruchomości wchodzących w skład dróg powiatowych,
3) przygotowanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o założenie KW na   nieruchomości, na które istnieją ostateczne decyzje Wojewody stwierdzające, że nieruchomość  (droga) jest własnością Powiatu.
5. Ujawnianie nieruchomości w księgach wieczystych, co do których istnieją dokumenty świadczące o prawidłowości przejęcia ich na Skarb Państwa lub co do których istnieją prawomocne wyroki sądu o uzgodnieniu treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym.
6. Prowadzenie prac związanych z porządkowaniem i zakładaniem ksiąg wieczystych.
7. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości.
8. Planowanie i organizacja prac urządzeniowo-rolnych.

V. Wymagane dokumenty:

  1. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępna na stronie: http://bip.powiatkrosnienski.pl/122/Druki_do_pobrania/
  2. list motywacyjny;
  3. CV - Curriculum vitae
  4. kopia dyplomu lub świadectwa potwierdzającego wykształcenie;
  5. kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu);
  6. wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  7. oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo  skarbowe;
  8. oświadczenie o zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
  9. oświadczenie o braku przeciwskazań do pracy na stanowisku urzędniczym;
  10. oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego.

VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:

a. Termin:
2019-03-06 15:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem KONKURS – GN:
- osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim, pok.115 (I piętro) ul. Piastów 10B,
- lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie
 w nieprzekraczalnym terminie do dnia  6.03.2019 r. do godziny 15:00.
 
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, liczy się data wpływu oferty do Starostwa.

VII. Informacje dodatkowe:

Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej :  www.bip.powiatkrosnienski.pl
 
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela: Ryszard Kierzkowski w godz. pracy Starostwa, pok. nr 312 (tel.68 383 02 22).

Załączniki

« powrót do poprzedniej strony