Ogłoszenie - szczegóły
Pobierz dane XML Ogłoszenie numer: 2/2019Drukuj informację Ogłoszenie numer: 2/2019Szczegóły informacji
Ogłoszenie: Podinspektor ds. gospodarki nieruchomościami
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Miejsce pracy: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim
Wymiar etatu: 1
Ilość etatów: 1
Wydział: Wydział Gospodarki Nieruchomościami
Data udostępnienia: 2019-02-18
Ogłoszono dnia: 2019-02-18 przez Anna Hałas
Termin składania dokumentów: 2019-03-06 15:00:00
Nr ogłoszenia: 2/2019
Zlecający: Starosta Krośnieński
I. Wymagania w stosunku do kandydatów:
a. Wymagania niezbędne:
- Wykształcenie - minimum średnie (preferowane profile: gospodarka nieruchomościami, geodezja).
- Minimum 3 letni staż pracy w przypadku średniego wykształcenia.
- Znajomość przepisów z zakresu gospodarki nieruchomościami.
- Pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
- Obywatelstwo polskie.
- Osoba nie skazana prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe.
- Nieposzlakowana opinia.
- Stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na ww. stanowisku.
b. Wymagania dodatkowe:
- Preferowany staż pracy w administracji publicznej.
- Znajomość regulacji prawnych w zakresie funkcjonowania administracji samorządowej.
- Znajomość przepisów z zakresu postępowania administracyjnego.
- Umiejętność obsługi edytora tekstu w stopniu dobrym.
- Rzetelność, odpowiedzialność.
II. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
1. W zakresie przyznawania na wnioski stron w drodze decyzji prawa własności działek rentowych (dożywotniego użytkowania):
1) analiza dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw znajdujących się w samorządach gminnych, dokumentów archiwalnych w starostwie dotyczących przyznania do dożywotniego użytkowania wielkości działek z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe (decyzje o przejęciu gospodarstwa i przyznaniu działki, dokumenty wyznaczenia działek dożywotnich - protokoły, rejestry gruntów działek dożywotnich, rejestry gruntów powstałych podczas scaleń i wymian, wykazy zmian gruntowych, uzgodnienia z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub samorządami gminnymi, które działki mogą być przyznawane na własność, gdy brak dokumentów z wydzielenia konkretnej działki a istnieje decyzja o przyznaniu działki o określonej powierzchni),
2) zlecanie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów pomiaru działek rentowych oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
3) przesłuchania świadków na okoliczność użytkowania działki dożywotniej przez zstępnego osób uprawnionych,
4) przygotowanie decyzji o przyznanie prawa własności działki rentowej w oparciu o właściwe przepisy,
5) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
6) przygotowanie decyzji administracyjnych odmawiających przyznania własności, gdy wnioskodawca nie spełnia wymogów określonych w odpowiednich przepisach lub gdy działka nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego.
2. W zakresie przeniesienia z urzędu lub na wnioski stron w drodze decyzji prawa własności działek pod zabudowaniami (działek na których wzniesiono zabudowania):
1) analiza dokumentów w istniejących księgach wieczystych właściwego sądu, dokumentów archiwalnych w starostwie (w tym map) oraz dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw pod kątem określenia działek, które przejęto decyzją na Skarb Państwa w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe na podstawie przepisów przed 1 stycznia 1983r. i na których wzniesiono zabudowania oraz urządzenia funkcjonalnie związane z zabudowaniami,
2) w przypadku gdy w księgach wieczystych figurują inni właściciele zabudowań niż osoba wnosząca o przeniesienie prawa własności działki, przygotowanie postanowień o zawieszeniu postępowania do czasu uregulowania spraw spadkowych,
3) w przypadkach gdy w księgach wieczystych istnieją całe gospodarstwa rolne a istnieją decyzje o przejęciu gospodarstwa rolnego bez zabudowań, przygotowanie pozwu do Wydziału Cywilnego właściwego sądu o uzgodnienie treści ksiąg wieczystych w rzeczywistym stanem prawnym,
4) w przypadku gdy w księgach wieczystych jako właściciel zabudowań figuruje ta sama osoba co złożyła wniosek o przeniesienie własności działki, zlecanie wykonawcy prac geodezyjnych w ramach zawartej umowy pomiar działki oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
5) przygotowanie decyzji o przeniesienie własności działki pod zabudowaniami w oparciu o właściwe przepisy,
6) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
7) w przypadku gdy działka pod zabudowaniami nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego, przygotować decyzję odmawiającą przeniesienia własności.
3. Po zakończeniu każdego kwartału, w terminie 14-tu dni przygotowanie sprawozdania obejmującego ilość pomierzonych do zwrotu działek, ich powierzchni oraz kwotę wydatkowaną na pomiar działek.
4. W zakresie przekazywania gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego:
1) analiza archiwalnych dokumentów w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości (w jaki sposób przeszły na rzecz Skarbu Państwa, czy są roszczenia) oraz wydanie opinii o możliwości przejęcia nieruchomości na mienie komunalne (gminne),
2) uzgodnienie z Zarządem Dróg Powiatowych przebiegu dróg powiatowych na działkach Skarbu Państwa, zlecenie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów podziałów nieruchomości w celu wydzielenia działek faktycznie wchodzących w skład dróg powiatowych, oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi, występowanie do gmin o informację z planów zagospodarowania przestrzennego na dzień 01 stycznia 1999r., przygotowanie kart inwentaryzacyjnych obejmujących działki będące drogami powiatowymi, przygotowanie wniosków do Wojewody wraz z kompletem dokumentów o wydanie decyzji stwierdzających nabycie przez Powiat z mocy prawa z dniem 01 stycznia 1999r. prawa własności nieruchomości wchodzących w skład dróg powiatowych,
3) przygotowanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o założenie KW na nieruchomości, na które istnieją ostateczne decyzje Wojewody stwierdzające, że nieruchomość (droga) jest własnością Powiatu.
5. Ujawnianie nieruchomości w księgach wieczystych, co do których istnieją dokumenty świadczące o prawidłowości przejęcia ich na Skarb Państwa lub co do których istnieją prawomocne wyroki sądu o uzgodnieniu treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym.
6. Prowadzenie prac związanych z porządkowaniem i zakładaniem ksiąg wieczystych.
7. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości.
8. Planowanie i organizacja prac urządzeniowo-rolnych.
1) analiza dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw znajdujących się w samorządach gminnych, dokumentów archiwalnych w starostwie dotyczących przyznania do dożywotniego użytkowania wielkości działek z tytułu przekazania gospodarstwa rolnego w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe (decyzje o przejęciu gospodarstwa i przyznaniu działki, dokumenty wyznaczenia działek dożywotnich - protokoły, rejestry gruntów działek dożywotnich, rejestry gruntów powstałych podczas scaleń i wymian, wykazy zmian gruntowych, uzgodnienia z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa lub samorządami gminnymi, które działki mogą być przyznawane na własność, gdy brak dokumentów z wydzielenia konkretnej działki a istnieje decyzja o przyznaniu działki o określonej powierzchni),
2) zlecanie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów pomiaru działek rentowych oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
3) przesłuchania świadków na okoliczność użytkowania działki dożywotniej przez zstępnego osób uprawnionych,
4) przygotowanie decyzji o przyznanie prawa własności działki rentowej w oparciu o właściwe przepisy,
5) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
6) przygotowanie decyzji administracyjnych odmawiających przyznania własności, gdy wnioskodawca nie spełnia wymogów określonych w odpowiednich przepisach lub gdy działka nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego.
2. W zakresie przeniesienia z urzędu lub na wnioski stron w drodze decyzji prawa własności działek pod zabudowaniami (działek na których wzniesiono zabudowania):
1) analiza dokumentów w istniejących księgach wieczystych właściwego sądu, dokumentów archiwalnych w starostwie (w tym map) oraz dokumentów zawartych w teczkach gospodarstw pod kątem określenia działek, które przejęto decyzją na Skarb Państwa w zamian za świadczenia emerytalno-rentowe na podstawie przepisów przed 1 stycznia 1983r. i na których wzniesiono zabudowania oraz urządzenia funkcjonalnie związane z zabudowaniami,
2) w przypadku gdy w księgach wieczystych figurują inni właściciele zabudowań niż osoba wnosząca o przeniesienie prawa własności działki, przygotowanie postanowień o zawieszeniu postępowania do czasu uregulowania spraw spadkowych,
3) w przypadkach gdy w księgach wieczystych istnieją całe gospodarstwa rolne a istnieją decyzje o przejęciu gospodarstwa rolnego bez zabudowań, przygotowanie pozwu do Wydziału Cywilnego właściwego sądu o uzgodnienie treści ksiąg wieczystych w rzeczywistym stanem prawnym,
4) w przypadku gdy w księgach wieczystych jako właściciel zabudowań figuruje ta sama osoba co złożyła wniosek o przeniesienie własności działki, zlecanie wykonawcy prac geodezyjnych w ramach zawartej umowy pomiar działki oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi,
5) przygotowanie decyzji o przeniesienie własności działki pod zabudowaniami w oparciu o właściwe przepisy,
6) gdy decyzja stanie się ostateczna, zawiadomienie Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o zmianie właściciela działki,
7) w przypadku gdy działka pod zabudowaniami nie jest własnością Skarbu Państwa lub własnością jednostek samorządu terytorialnego, przygotować decyzję odmawiającą przeniesienia własności.
3. Po zakończeniu każdego kwartału, w terminie 14-tu dni przygotowanie sprawozdania obejmującego ilość pomierzonych do zwrotu działek, ich powierzchni oraz kwotę wydatkowaną na pomiar działek.
4. W zakresie przekazywania gruntów Skarbu Państwa na rzecz jednostek samorządu terytorialnego:
1) analiza archiwalnych dokumentów w celu ustalenia stanu prawnego nieruchomości (w jaki sposób przeszły na rzecz Skarbu Państwa, czy są roszczenia) oraz wydanie opinii o możliwości przejęcia nieruchomości na mienie komunalne (gminne),
2) uzgodnienie z Zarządem Dróg Powiatowych przebiegu dróg powiatowych na działkach Skarbu Państwa, zlecenie wykonawcom prac geodezyjnych w ramach zawartych umów podziałów nieruchomości w celu wydzielenia działek faktycznie wchodzących w skład dróg powiatowych, oraz kontrolowanie terminu wykonania usługi, występowanie do gmin o informację z planów zagospodarowania przestrzennego na dzień 01 stycznia 1999r., przygotowanie kart inwentaryzacyjnych obejmujących działki będące drogami powiatowymi, przygotowanie wniosków do Wojewody wraz z kompletem dokumentów o wydanie decyzji stwierdzających nabycie przez Powiat z mocy prawa z dniem 01 stycznia 1999r. prawa własności nieruchomości wchodzących w skład dróg powiatowych,
3) przygotowanie wniosków do Wydziału Ksiąg Wieczystych właściwego sądu o założenie KW na nieruchomości, na które istnieją ostateczne decyzje Wojewody stwierdzające, że nieruchomość (droga) jest własnością Powiatu.
5. Ujawnianie nieruchomości w księgach wieczystych, co do których istnieją dokumenty świadczące o prawidłowości przejęcia ich na Skarb Państwa lub co do których istnieją prawomocne wyroki sądu o uzgodnieniu treści ksiąg wieczystych z rzeczywistym stanem prawnym.
6. Prowadzenie prac związanych z porządkowaniem i zakładaniem ksiąg wieczystych.
7. Regulowanie stanów prawnych nieruchomości.
8. Planowanie i organizacja prac urządzeniowo-rolnych.
V. Wymagane dokumenty:
- Zgoda na przetwarzanie danych osobowych osoby ubiegającej się o zatrudnienie (dostępna na stronie: http://bip.powiatkrosnienski.pl/122/Druki_do_pobrania/
- list motywacyjny;
- CV - Curriculum vitae
- kopia dyplomu lub świadectwa potwierdzającego wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe (świadectwa pracy, zaświadczenia o zatrudnieniu);
- wypełniony kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
- oświadczenie o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych;
- oświadczenie o braku przeciwskazań do pracy na stanowisku urzędniczym;
- oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa państwa polskiego.
VI. Termin, sposób i miejsce składania dokumentów aplikacyjnych:
a. Termin:
2019-03-06 15:00:00
b. Sposób:
Dokumenty należy składać w zamkniętych kopertach z dopiskiem KONKURS – GN:
- osobiście w Sekretariacie Starostwa Powiatowego w Krośnie Odrzańskim, pok.115 (I piętro) ul. Piastów 10B,
- lub listownie na adres: Starostwo Powiatowe w Krośnie Odrzańskim ul. Piastów 10 B, 66-600 Krosno Odrzańskie
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 6.03.2019 r. do godziny 15:00.
W przypadku wysłania dokumentów pocztą, liczy się data wpływu oferty do Starostwa.
VII. Informacje dodatkowe:
Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej: Biuletyn Informacji Publicznej : www.bip.powiatkrosnienski.pl
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wynosi co najmniej 6%.
Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela: Ryszard Kierzkowski w godz. pracy Starostwa, pok. nr 312 (tel.68 383 02 22).